Nice Day

Inte mycket att rapportera om idag egentligen mer än att allt har gått i ett och att lillpysen är hemma nu - mys i mängder när jag får träffa honom första dagen på min vecka för då är det oftast när han fortfarande slumrar i sin middagsvila, han slår upp ögonen när jag försiktigt och så tyst som möjligt sätter bredvid honom och sedan ser man i hans blick att han förstått att jag är där.
Då pilar han sig upp och klättrar snarast möjligt upp i min famn med stora ögon, ett fast grepp om en och med ett leende av trygghet.

Det är lätt en av de ljusa stunderna i min vardag.
Det och att bl.a. lägga sig på sin sida av sängen som mannen värmt upp medans man borstade tänderna.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen - its the little things that matter.

Idag är en bra dag. Imorgon blir säkert en ännu bättre dag. Förändringens timma är nu kommer och har redan gjort entré i mitt liv. Nu återstår det bara att se vad som komma skall.

Då min mobil knasar enormt i form av att andra funktioner träder i kraft när dem inte ska och att det bara går att använda "den lilla" kamerafunktionen på den (gissa om den skall in på service snart he!) så bjussas det endast på en kass egobild... Frustrerande det där eftersom jag fullkomligt älskar att plåta.
Men men, den som väntar på något gott i guess ;)



Peace aiiight!


PS: Eftersom du inte efterlämnade några spår i form av t.ex. mailadress väljer jag att svara på kommentaren du lämnat på mitt senaste inlägg här:
Manel, vännen, jag har aldrig använt ordet mobbning om dig, faktum är att jag aldrig ansett mig ens berättigad att kalla mig mobbad även ens under mina tuffaste år här på jorden.
Jag har med andra ord inte påstått att du har mobbat mig, vi kände ju knappt varandra - jag har endast talat om dig med glimten i ögat och skämtat om hur du gav en stryk när vi var små.
Jag håller inget agg alls, har aldrig ens varit det, tror du är en shysst tjej med skinn på näsan, jag hade dock aldrig plockat upp ett gräl med dig - jag är övertygad om att dina försvarsreflexer inte är att leka med ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0