Wonderwall

Hepp! Music maestro!

Idag låg jag och drog mig, gött gött, men tji fick jag hyfsat strax efteråt, Peter stressade en gnutta och just som vi pussades hejdå och jag låste om dörren bakom honom så hör jag en välbekant liten söt stämma pipa fram ett förtjust "Mamma?" haha!
Hepp hepp, lillpysen var vaken och glad, det var bara till att ta och pallra upp honom, småmös i den stora sängen en liten stund sen blev det frulle för hela slanten.
Fanken vad dåliga vi blivit på att stiga opp i tid de sista dagarna, bättring på det till kommande vecka ;)

Så vad står på schemat idag?
Tja, pappersarbete (iofs inte mycket alls) lämna in papperna, Dagisvisit igen och sedan ska en tjur tas vid hornen.
Helgen lär bjuda på massa chill, en del utevistelse med tanke på det finfina vårvädret som ju gjort så fin entré och hemmagjorda kåldolmar a la mormor!

Nästa veckas mål är att fotografera under ngn fin dag, få jobbnapp och storhandling.

Vet ni vad jag inte förstår mig på?
Min egen generation!
Det är nog en del kulturarv det är jag rätt säker på, men trots detta finns det en del människor ur min generations tid som är utav svenskt kulturarv men som ändå tänker vettigt - jag syftar till ekonomi.

Det är intressant att se hur dessa nissar jag talar om inte ens rubbas av en finanskris.
Rätt strongt jobbat anser jag.

Dessa nissar är helt övertygade om att pengar kan visst köpa lycka och kärlek.
Jag ser ner på dessa människor. De är svaga i mina ögon. Det som gör dem svaga ur min synvinkel är just den tjockskalliga biten, d.v.s. att det åker inte in i deras skalle hur det egentligen ligger om man så ens försöker banka in skiten.

"Pappa-betalar-generationen" är en överlevande art, why? - easy, för att pappa betalar. Doh liksom.

Nå låt säg nissar - är ni lyckliga? om ja så gött för er, vidare till följdfrågan i så fall - skulle ni vara lika "lyckliga" utan cashen? nu menar jag for real, utan något cash alls? D.v.s. väck med alla fikor, vardagslyx, uteliv och drinkar? nå?

Peace gott folk!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Nej jag skulle inte vara lycklig utan alla mina cash. Jag har ju bara cash och inget annat. Denna månad får jag tex nästan ut tillräckligt med cash för att betala mina räkningar. =P Hehe, vet hur du menar.

2009-03-20 @ 08:16:39
Postat av: Emma

eftersom jag inte tjänar mina egna monetas känner jag mig träffad - och ja, jag skulle vara lycklig utan cash! Men pengar är fortfarande nice, om man kan uppskatta vardagslyxen på rätt sätt (inte a la blondinbella)

2009-03-21 @ 00:17:30
URL: http://wibergemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0