weekend!

Music music!

Sådan, då var musiklänken ordnad, bara kvar att påbörja arkivera om helgen då ;)

Ja helgen har varit helmys, spontan och minst sagt kreativ haha!
Så vad hittade vi nu på då?
Jo lördagen jobbade jag, inringd akut o allt, var färdig-duschad och påklädd och klar kring fyra.
Punktlige mannen dök upp på bestämd tid med, så snart rullade vi mot storhandlig på både apotek och Willys för att sedan avrunda på City Gross med undantag för ett par finfina mackor vi fick med oss (det brukar sluta illa när man storhandlar på tom mage) och avnjöt vid kajen.

 - rolig lampa i smörgåsbutiken.
 - Peter leker tant/närsynt i bilen på vägen haha!

För en gångs skull kom allt med hem från inköpslistan o lite till hehe!
Ja kylen ekade ju strax innan och snart var den proppfull. Härligt och välbehövligt.

Lagade till goda middan och gav oss på ett försök till earth hour... med mindre lyckade resultat.
För det första var vi nog faen dem enda som hade ens nappat på idén då ingen av de andra grannarna faktiskt hade släckt ner hos sig.

 - packar in kött i mindre mängder, han är så duktig så!
 - ack så gott!

Jag sprang runt och tände värme/stearinljus runt om i lyan.

Men snart kastade vi in handduken då man väl skulle in på toa och Peter skulle ta ut sina linser och slutkommentaren av hela kontentan bara tio min senare blev: "Vems idé var det här egentligen??!!" hahaha!!


Somnade gott och som vanligt var tanken god - att sova ut, att passa på att vila ut liksom...

När fanken tror ni man vaknade då - sju hahahaha!

Iofs var klockan åtta då med tanke på sommartiden men snyggt jobbat liksom :)


Utdragen och helmysig frulle följde, långdusch och allt som hörde därtill, maniskt städande av badrummet från Peters sida, lite djupsnack sen hade vi nappat på idén om att ta oss ut till Ä-holm för att ta en titt på Janas utställning av sina målningar, något vi hade pratat om ett tag och sett fram emot.



Vädret var ju finfint och det blev en helskön tur ut till vad som visade sig en stängd och igenbommad kyrka... snacka om att besvikelsen var stor för att inte tala om förvåningen över att en kyrka var stängd på en söndagsmiddag!
Vi styrde kosan tillbaks till hälsingland och stannade till på Gazaremsan - där tog vi en turkisk kaffe, mumsade choklad och slutligen spådde jag Peter haha!

Därefter hamnade vi hos hans päron då suget efter mcn var stort hos honom, jag höll tummarna om att vi skulle få vantarna på en passande hjälm osv så kanske skulle man få sig en tur.
Och visst hittade han passande outfit så jag kunde få följa med!

Efter att ha blivit uppskrämd av hans fars tal och målande bild av hur viktigt det var att inte ha urinblåsan fylld då den skulle kunna sprängas vid olycksfall och jag sprang en extrarunda på toa just in case så var lyckan total när jag satt där på Peters röda och blanka hoj.

 - guess who haha!



Påbyltad från topp till tå med ett stadigt grepp om både honom och hojen så åkte vi, jag log brett hela tiden haha!
Akutkisseri halvvägs med orden "sprängd blåsa" ekandes i huvudet och slutligen tillbaks.
Än så länge hade vi lyckats med en dajlig dag!

En kopp kaffe och fika på det och sedan var det hemfärd som gällde.

 - gissar på att det är Peters mamma Fia som pysslar med kylskåpspoesi, bra sådan enligt mig.

Åt sen men god middag och snart avslutades dagen på knä kladdandes färg i ren förtjusning över den införskaffade tomma canvastavlan.

Resultatet blev lyckat om än sent :)
Nu hänger den fint på vardagsrumsväggen och jag vill nog summera helgen till riktigt riktigt lyckad!

Peace!


Kommentarer
Postat av: Gurudas

Kollega, din blogg i är med i min bloggarnas Hall of fame :-)

2009-04-01 @ 21:51:23
URL: http://gurudas.blogg.se/
Postat av: Gurudas

Du är med i mina Bloggarnas hall of fame :-)

2009-04-01 @ 21:52:21
URL: http://gurudas.blogg.se/
Postat av: Gurudas

Hon blev helt hysterisk (nästan) och gick in och skällde ut chefen att man inte kan lasta över allt på henne. Men chefen sa april april... Hon fattade galoppen :-)

2009-04-01 @ 22:31:57
URL: http://gurudas.blogg.se/
Postat av: Gurudas

Du vet, bollibomba Alma...

2009-04-02 @ 22:38:47
URL: http://gurudas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0