Snus, Hundbajs och Nutella!

Dagens rubrik sammanfattar helgen finfint ifall ni frågar mig :D

Mycket är internt, rättare sagt allt är internt så det är nästan ingen vits med att ens börja förklara bakgrunden, förutom hundbajs-delen.
Peter kom fram till att man t.o.m. kan finna meningen med livet när man står med en näve full av varm hundtolle och det enda som skiljer en åt från härligheten och ens egna hand är en tunn plastpåse haha! Ja kan man finna en livsglädje då, ja då kan vem som och närsom göra det med! Sådet så! :D

Helgen har inte bestått av särskilt många knop och ändå har den varit intensiv.
Allt som allt vill jag ju påstå att den har varit givande.
Faktum är att varje dag har varit givande på sistonde.

Nå, vad står på dagens schema då?
Ja det är ju som känt måndag, och måndagar är även kända som stressiga.
Jag skall testa en sak idag - jag skall testa att dra ner på tempot ytterligare så fort stressigheter uppstår och yttrar sig mot ens vardag som små krokben.

Delvis för att försöka balansera ut det och delvis för att experimentera fram om det biter på just stressighet i ren allmänhet - som förebyggande typ?

Har redan startat dagen med en ickefrulle - då hjärnan bara sa "blääh" åt mat, magen var allmänt förvirrad medans kroppen nog hade velat ha lite energi.
Men frukosten ratades trots uppdukning utan fick dyka upp lite senare.

Än så länge har jag hunnit med ett del antal samtal och det är inte många kvar på listan.
Nu vet jag vad jag ska göra i varje fall och det känns mer betryggande.

Studierna skall hoppas av trist nog men som tur är skadar det inte framtida studier vars mål är att påbörjas i höst.
Jag skall även sätta mig ner och börja söka jobb och skicka CV:n, ringa gamla jobb och förhoppningsvis går allt som smort.
Vid närmre tanke så stryk "förhoppningsvis", jag tror på detta - alltså skall jag börja tänka därefter :)

Så, förutom samtal och vidare pappersarbete så blir det lite småplock i hemmet, laga till lunch som även ska bli kvällsmat, det blir babysim som vanligt och sedan kafferep som avslut hos mormor. Det ska bli skoj.

Vips så kommer dagen att ha gått haha! jisses vad tiden går när allt är planerat. Ett nödvändigt ont ibland. Planering.
Fria tyglar is tha shit annars liksom!

Nej, frid vare med er gott folk... Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0