Helgens bravader!

Jaha, nog lätt att erinra sig helgens bravader bara sådär på en tisdagsmorgon haha!

Vi kör den kortfattade versionen både för min och Peters skull hahaha!

Fredagen var hur lugn som helst och gick åter igen i sann Svensson-anda, härligt härligt!
Förutom att Asta hamnade på Tinas gräsplätt då hon lämnat finfina spår av sin upphetsning på hennes vardagsrumsgolv och att Elin kör minst sagt knasigt så var dagen tipp topp vågar jag nog påstå.

Och så kom lördagen.
Den var späckad!
Jag gick upp i hederlig tid och lullade runt i min egna värld medans Alex frulle var på G.
Lite småplock och don, en liten sovmorgon senare för Peter så var alla uppe.
Lite småstoj för lillpysen, överenergisk Asta och vips så hade halva dagen sprungit sin kos.

Efter att Alexs farföräldrar plockat upp honom och vi käkat himla god mad - jag är kluven om det är jag eller Peter som borde få köksförbud, det är hemsk med god mat för slutligen har man klämt i sig på tok för mycket haha!

Körde ut till Väla och fixade med oss av IKEAs underbart goda cheesecake bara för att istället styra kosan mot Rydebäck blev det Peters pärons place istället.

Tina var apstressad, well you snooze you loose för det var förbannat god cheesecake! :P

Asta var med och hade tydligen även lämnat en "present" hos dem fick vi reda på dagen efter hrm...
Slutligen lämnade vi av hunden hos Elin o co för att sedan (efter att ha inhandlat snus och Redbull haha!) börja sörpla drinkar här hemma till shysst musik.

 - yes yes, Tha Man himself och jag!

Det dröjde inte länge förräns partyhumöret var på topp och snart var man i stan och fick även träffa Chrille.
En trevlig och egen man som jag nog skrämde vettet ur moahahaha!

Ett par glas och rejält skrovmål senare så vart väl alla lite runda om fötterna.

 - Chrille får förklarat hur man finner meningen med livet även när man plockar hundbajs haha!
 
Fick även reda på i efterhand att karma ännu en gång gjort sitt bara metrar ifrån mig och en annan fick sig en finfin avhyvling - den var välbehövlig if you ask me och förhoppningsvis fick sig människan liiite mer att fundera på.
Allt faller inte ner i ens knä bara för att kör "prinsess-stil-a-la-jag-ska-stampa-tills-jag-blir-gul-o-blå-stuket" och kanske lite respekt infinner sig i personen?
Who knows..? I´m not gonna give a crap men visst bidrog den till ett småleende.

Vidare till Telegrafen och här blir det grötigt för vissa men allt som allt hade jag skoj!
Peter lyckades vi supa tillbaks till ap-stadiet och jag garvade konstant åt allt som kom ur hans mun efter Telegrafens besök och absint-effekten hahaha!

 - resten behåller vi för oss själva hahahaha!

Väl hemma insåg jag rätt kvickt att: "nej, människan måste filmas in action för han kommer aaaaldrig att tro mig utan bevis hahaha!"
Sagt och gjort och mången skratt blev följden och tur var att jag faktiskt filmade, för ställd blev han hahaha!

Nå, söndagen gjorde entré och betongkepsen satt som klistrat på Peters huvud trots både rejäl flottigt frukost och en dusch senare.
Dagen gjorde dessutom tidig entré då Elin ringde förskräckt kring 06-tiden och bad oss komma och hämta hunden, som tydligen fått fnatt...

Något knas hade skett med Asta för uppror vill jag nog kalla det, efter vidare efterforskning fick jag även reda på i efter hand att terrier-rasen kan komma på knasigheter och få flipp...

Nå, dagen artade sig hyfsat och vi blev även bjudna till att käka middag hos hans päron.
Sagt o gjort, alla hoppade in i bilen och väl framme fick jag ju höra the news om Astas knasigheter sedan dagen innan.

Chockartat insisterade jag på att hunden inte skulle in i deras hem igen i skräck om en repris...
Efter övertalning kom hon innanför dörren iaf och jag satt som på nålar med ständig uppsikt... och nog faen blev det en repris inte långt därefter.
Där blev måttet rågat och jag ringde förra ägarinnan omedelbums och snart beslöts det att Asta skulle bort...

Läget var ohållbart och resten av kvällen spenderade hon i bilen.

Måndag kom, kantad av dagis, pappersarbeten, samtal och överlämnande av Asta... Det sved... ordentligt.. Men det var även uppenbart att hon hade saknat sin gamla matte...

Så idag väntar mig ytterligare samtal, pappersarbete, dagis och jobbsök.
Men nu börjar det arta sig!

Wish me luck!
Peace!

Kommentarer
Postat av: Tina

Jaså han fastna på bild tillslut.... hihihi... tycker ni e jätte söta ihop....!!

2009-03-17 @ 11:59:10
Postat av: E

Ni är ju sååååå söta ihop =) All lycka till er!

2009-03-18 @ 09:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0