rough day... give me some booze please.

Ja halleda´r vilken dag det har varit.
Än så länge har den kantats av blivande LexMaria-anmälningar (d.v.s. grova avvikelserapporter inom vården), en bruten tand upp mot roten samt knasigheter från postens sida.

Tänkte göra det näst bästa och ta en sup på detta.
Hade ju hellre föredragit en enorm kram från Peter men nu när inte detta är riktigt fysiskt möjligt får det som sagt bli alkohol som tröst istället heh!

Jag passar nu på att förvarna känsliga tittare att efter de två första bilderna som följa skall så blir det... ja, mindre mys.

 - knasfriss...
 - ... och sminkning, jag är nöjd.

 - det börjar med att en flisa av den alldeles nylagade och ack så dyra tanden bröts av... snart så "rörde" sig hela tanden olustigt i munnen och jag började så sakteligen blöda... Så länge höll den lagningen minsann, inte ens över helgen.. Pyttsan heller tänkte jag och sökte fram tandläkarns hemnummer och ringde.

Jag frågade i slutändan om vad jag bör göra, dra ut eller trycka tillbaks skiten.
Dra ut den blev hans råd... och min muns mindre lycka...

För det dröjde inte mången sekunder efter att jag ryckt ut det sista som blodet forsade i truten på mig.
Sprang inom jobb (detta passar ju självfallet lägligt nog på att ske ca en kvart innan andra delen av min dubbeltur...) och sedan blev det akuten.

Lärde mig även att man får hjälp snabbt som attan ifall man blöder hrm...

Ett ryck senare av en del från den f.d. tanden och hemfärd senare var detta resultatet...

 - avsköljd o klar... kan ni fatta att ngt så litet har kostat mig så mycket?

Byta tandläkare? NÄHÄÄ?

Peace!

Kommentarer
Postat av: Tigern

Vilka härliga bilder! Dom två första alltså.. Gillar frisyren du fått till. Snitsigt och snyggt! :)

Sen är det ju bara att beklaga att du verkar har världens otur med dina gaddar och folket som ska ta hand om dom. Förstår mkt väl om du inte alls gillar tandläkare och allt som rör dom. Mer otur än du råkat ut för är svårt att ha och orättvist att någon alls ska behöva stå ut med. Kroppen är inte någon lätt grej..tyvärr.



Hoppas att supen smakade bra i alla fall, man får vara glad åt det lilla..

:*

2009-06-13 @ 21:42:38
URL: http://tiggersword.blogspot.com
Postat av: Tina

oj... låter som du har haft fullt upp.... :-)

2009-06-13 @ 23:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0