När katten är borta röker mössen på balkongen!

Jaha gott folk, ännu en dag lider mot sitt slut och tiden närmar sig sakta men säkert mot en viss dag :)

Idag vart man ledig, men lillpysen som kom hem igår var riktigt illa däran...
För hem kom det en liten gosse med både halsfluss och dubbelsidig ögoninfektion. Stackarn!
Det blev en tuff natt med fyratimmars-intervaller av sömn ungefär.
Så när vi väl gick opp i morse blev det bara till att ringa jobbet och meddela läget.

Det enda vi gjort för övrigt idag är att ha handlat hem lite käk (bara det tog musten av lillpysen och mamma-oron yttrade sig en släng), sytt kuddfodral och ätit gott med mormor.

 - sammanfattning av måltidens gång syns klart och tydligt på köksgolvet hrm... (PS: det suspekta till höger är en köttbulle för den misstänksamme haha!)

Räcker dock gott o väl för att jag ändå ska känna mig mör i skrivandes stund.
Det tar på en att vara på benen 24/7 med en liten sjukling, som för övrigt är gladare nu.

 - titta på bolibompa is tha shit enligt the kiddo!
 - klottra i den nya boken (looove omslaget för den delen!)
 - här slösas inte på hemma-myset minsann, ska det göras så ska det göras ordentligt.
 - låt mig även få presentera Oskar/Ofelia, my first orchidée som dyker upp av sig själv, frivilligt!

Nu blir det soffan som gäller för min del med TV:n på i bakgrunden och sedan bingen minsann.
Imorrn blir jag ett år äldre - 25 och funderar på att vispa ihop en sjukligt god kladdkaka, dra med den till jobbepolarna och sedan sedvanligt avsluta kvällen med en solnedgång. Låter lagom ansträngande tycker jag :P

Peace aiiight!


Kommentarer
Postat av: Gurudas

Tja du, tack för kaffet, typ

2009-06-16 @ 22:39:39
URL: http://gurudas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0