Förlåt...

Musiklänken.

Ett litet men ack så viktigt ord.
Klarar man inte av att yttra detta ord så är man halvt förlorad.

Jag tycker det är uderligt hur vissa människor sällan säger förlåt.
Att be om ursäkt för sina handligar o särskilt om man felat genom att såra ngn även om det kanske inte ens var en sån big deal i ens egna ögon.

Jag tror att den som inte kan ge den biten av sig själva, dem som inte klarar av att blotta sig och sitt innersta och vara mänskliga kommer att gå miste om sååå fruktansvärt mycket.

Exempelvis människor som felat, särskilt över en banal och obetydlig grej men som blåstes upp till en otrolig storm.
Dem  som sedan efter allt detta erkänt att de brutit av en vänskap för en så liten skitgrej men som sedan inte klarar av att yttra dem orden: "Förlåt mig"... utan rent av skyller ifrån sig eller kommer med dåliga ursäkter där orsakerna lastas av på något eller någon annan då har dem missat poängen.

Det är inte Varför/Orsaken som spelar den sårade/utsatta (kalla dt vad du vill) någon roll. Det är humaniteten och ödmjukheten att stå för sitt misstag, stort som litet och bara säga "Fölåt".

Sedan är saken biff.

Men det är lika viktigt för den som får ett förlåt att ta emot det på samma värdiga vis och inte utnyttja läget då ens motpartner precis blottat sig och erkänt ett misstag. Man är inte mer värd för att man är den utsatta eller själv ej gjort liknande misstag.

Det är viktigt att betona på goddagandet av ursäkten med.

Så gott folk, kom ihåg att våga säga förlåt och fördöm inte dem som ber om ursäkt.

Peace!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack! Kan gå idag men halat som en get :-P haha



Ord som Tack och Förlåt har folk svårt för numer tyärr...

2009-01-22 @ 14:00:36
URL: http://lillararasara.blogg.se/
Postat av: Sara

Msn?



haha ja jag tror bara den första meningen avslöjade att de var bobo :-P



Självklart vill jag ses! 31:e kan ja säga redan nu att jag inte kan. Ska på bio då. Men ja.. en fika snart?



kramarna!

2009-01-22 @ 15:32:26
URL: http://lillararasara.blogg.se/
Postat av: Sara

Glömde ju... Det är lugnt.. Men vid en ev f-i-k-a... Hör av dig innan du sticker hemmifrån eller på morgonen eller nåt så ja vet att du e vaken o lever ;-)



Love you

2009-01-22 @ 16:57:17
URL: http://lillararasara.blogg.se/
Postat av: mats

Jag håller med. Tycker förlåt låter mycket bättre än 'skit ner dig'

2009-01-22 @ 20:56:34
URL: http://matspalats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0