döm inte hunden...

Efter håren.
Eller boken efter omslaget sägs det.
Välj själva.

Hursomhelst har detta varit ett återkommande ämne i min skalle idag.

Idag har jag fått mycket mer klarsynthet och harmoni mitt liv.
Jag fick healing av mitt medium och för er som tycker att sånt är båg så varsågoda, i dont give give a damn.
Jag anser att vad som än funkar för folk får stå för dem.
Jag dömmer ingen om dem vare sig tror på Allah, Jesus eller är buddister.
Men däremot tror jag att människan behöver tro på ngt högre. De flesta iaf.
Never the less.

Jag har mått prima idag.

Idag var jag hyfsat osminkad och klädd i avslappnad stil.
jag träffade den nye tatueraren med och det bådar gott än så länge.
Det roliga är att lägga märke till hur folk missbedömmer en.
Faktiskt.

Jag upphörs aldrig att intresseras av hur folk gärna dömmer en efter diverse utstyrsel, beteende eller dialekt.

EX under dagens gån:
 - Jag kom undan på halv biljett på väg in till Malmö (o förhoppningsvis nu med när jag ska hem haha!), detta tack vare att jag talar med en ljusare röst och grövre skånska.
Det underlättar även att gärna se lite vilsen ut.

 - jag kan svära på att tatueraren jag träffade trodde att Mr.B som var med mig var min pojkvän/respektive.
 - tatueraren blev även förvånad över mina tatueringar och storleken på min framtida tatuering, varför? enkelt, dömde mig efter mitt utseende och beteende m.m.
 - Nu när jag satte mig på tåget plockade jag fram laptopen och kopplade i hörlurarna.
Det satt en äldre invandrarman framför mig och granskade mig och ni kan tro hans ögon öppnades upp för att sedan snabbt ändra blick när hårdrocken väl började eka i öronsnäckorna.

Jag tycker sånt är intressant och lustigt.
Det är en fullständigt normal reaktion att iaktta människor i ens vardag och spekulera om dem. Varför? - jag tror att det är för att skapa en (även om det så är en flyktig eller falsk) trygghet som vi upplever då vi kan sätta ngn i ett fack.
Det känns tryggt i.o.m. att vi vet var vi har personen och kan förutsäga ngt om dem. Vi upplever en viss kontroll.

Nåväl. Bara liten försmak om vad mina kugghjul maler.

Peace! 

Kommentarer
Postat av: CC

Får man fråga vad den nya tatueringen ska vara för något, om det går att förklara..alltså. =)

Jag har på senare tid blivit nällad & sugen på att skaffa mig något, det verkar ju som om alla jag känner & har något att göra med har en tatuering..så jag känner trycket.. Haha!!



Härligt att höra att du haft en bra dag!

Lovar att återkomma ang. massagetid. Kanske någon dag denna månaden..?

2009-01-07 @ 00:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0