Bad start.

Jaha.. de var väl ingen vidare shysst start på detta året från min sida...
Jag lyckades svika Saya rejält idag..

Det blev en lång och utdragen natt i natt.
Jag hade bestämt med vännen att vi allt behövde ett frukostfika tillsammans för att prata om både det ena o det andra dessutom ville jag ju tacka henne för hur mycket hon ställt upp på sistonde.

Eftersom natten blev lång och sömntimmarna var löjligt få, satte jag mig upp i soffan tidigt i morse och slog på tv4-nyheterna för att fördriva tiden tills vi skulle ses.
Jag var klar, påklädd o sminkad och redo.

Men någonstans på vägen måste jag ha nickat till.
För jag vaknade till med ett ryck i soffan fyrtio minuter senare än avsagd tid.
Jag lyckades alltså somna sittandes... jisses...

Det absolut värsta med det hela är:
1- detta är andra gången som jag försovit mig till en frulle med Saya under vår vänskapstid.
2- jag kan bara ana vilken besvikelse det måste vara att sitta ensam på ett fik på en morgon och bara.. vänta.

Jag vet med mig att jag varit en fruktansvärt slavrig människa och tidsoptimist under mina yngre år och det har satt sina spår.
jag har förlorat vissa saker i mitt liv, med all rätt men har även blivit helt manisk med att alltid försöka göra allt i min makt att komma i tid till platser o tider.
Oftast har jag varit på plats gärna en kvart innan. Jag litar inte på mig själv och särskilt inte när tid är så relativt när man har barn och då det lätt blir oförutsedda händelser innan avfärd.

Så jag förbannar mig själv idag.. förbannar mig själv för att ha missat en tid men mest av allt för att ha svikit en mycket god vän...

Det gör mig ont.

Så vad gör man?
I say it with flowers och får hoppas att allt snart blir bra och ger vännen i fråga tid.

Massa kärlek..

Peace.

Kommentarer
Postat av: missmaddis

En sann vän som älskar dig, förlåter dig.

Jag personligen tycker inte att det där är ett farligt svek, om än ett svek alla.. jag hade sparat tårarna tills när det verkligen brinner. Ex, om min vän knullat min man - DET är ett svek. Hänger du med

2009-01-03 @ 12:05:38
URL: http://missmaddis.com
Postat av: Saya

Svek kanske det inte är men dålig stil.



Har man bestämt en sak, i det här fallet en tidpunkt så håller man sig till den. Blir man sen, ringer man en stund i förväg eller slänger iväg ett sms. Kan man inte komma eller något har dykt upp gör man likadant.



Att inte dyka upp eller att vara sen är brist på respekt gentemot den andra.



Den akademiska kvarten får man överleva men att sitta på ett fik 45 min och vänta?



Inte första gången det händer så snart har jag väl övervunnit min rädsla om att fika själv ute...

Tyvärr hade jag sett fram emot den här fikan och att få sitta och snacka ihop över the, lot´s to talk about you know. Det var väl därför jag blev så förbannat besviken på att du ej dök upp. Du, som är min bästa vän.

Men visst, det är inget svek. Men besviken är jag.

2009-01-03 @ 22:16:57
URL: http://lillararasara.blogg.se/
Postat av: Saya

Svek kanske det inte är men dålig stil.



Har man bestämt en sak, i det här fallet en tidpunkt så håller man sig till den. Blir man sen, ringer man en stund i förväg eller slänger iväg ett sms. Kan man inte komma eller något har dykt upp gör man likadant.



Att inte dyka upp eller att vara sen är brist på respekt gentemot den andra.



Den akademiska kvarten får man överleva men att sitta på ett fik 45 min och vänta?



Inte första gången det händer så snart har jag väl övervunnit min rädsla om att fika själv ute...

Tyvärr hade jag sett fram emot den här fikan och att få sitta och snacka ihop över the, lot´s to talk about you know. Det var väl därför jag blev så förbannat besviken på att du ej dök upp. Du, som är min bästa vän.

Men visst, det är inget svek. Men besviken är jag.

2009-01-03 @ 22:17:26
URL: http://lillararasara.blogg.se/
Postat av: missmaddis

Sen vill jag gärna känna att man får ta i beaktelse att det faktiskt var ett misstag, som hon förklarat. Om hon MEDVETET hade skitit i det och inte alls hört av sig, då hade jag förstått att man blir besviken och till och med förbannad. Men för ett mänskligt fel som hon dessutom bönat om förlåtesle för. Almas 'svek' att råka somna kostade henne mer än vad det hade gjort att fika. Alma är småbarns mamma som dessutom nyss varit sjuk så i min värld är det mer än förstående.



Att fela är mänskligt.

2009-01-04 @ 10:05:46
URL: http://missmaddis.com
Postat av: Linn

Alma.. Jag hade blivit vansinnig =) Men shit happens liksom.

2009-01-05 @ 18:47:39
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0