Sunday sunday

Vill börja med att välkomna Liam till jorden! Så söt denna lilla kille! :)
 - det gjorde ni bra Shirin och Marcus ;)



Idag vaknade man segt och uttraget, precis som man ska en söndag. Dock inte 06.30 bara så där liksom.
Onödigt av mig tyckte jag haha!

Drog mig ngn minut och insåg att nej här kommer inte att somnas om så jag kopplade på kopplet till Asta asade på mig min tjocka jacka.

Tittade ut vid porten, öppnade den och tog ett steg... Rätt ner i vad som visade sig vara ett decimetertjockt täcke av slask.
Najs liksom haha!

Det blev "tippytoe" genom skiten tills Asta hade kissat klart sen vände vi på klacken raka vägen hem igen.

Riktigt söndagsväder om jag får säga det själv och hade mest planerat att sega och slöa sådär som man ska vid veckosluten och utan dåligt samvete i.o.m. ursäkten som uppenbarades med tanke på den gråa gröten som härjade över asfalten.

Men icke sa nicke, efter frulle och lite flams så vart både lillkillen och hunden himla pigga på bus så jag byltade på oss allihopa rejält. Alex liknade mest en michellinigubbe och Asta fick på sig sin rosa jacka med - redan vid detta laget visste jag mycket väl att här skulle vankas våtdränkta kläder inom kort.

Men mitt misstag mitt i allt var att dra på mig gympaskor, smart va?

Under tiden som vi stod där alla och svettades och skulle just ut så ringde Peter, najs timing - not.
Men jag ringde upp så fort vi hade kommit ut och påbörjade samtalet med ett "Okej, låt oss se hur långt jag hinner vara ute tills mina skor är genomsura haha!"

Det tog inte lång tid hehe!

Menmen, redan slaskiga som vi var alla tre så kunde det ju kvitta.

Vi pulsade oss genom denna förvånansvärt tjocka sörja och väl framme vid en lekplats hade Alex skitkul, men att bara snubbla ner i det och ligga kvar.
Jättelönt typ haha!

Men men, småbarn roas lätt, så länge det är så så är jag nöjd.


Det jag inte är särskilt nöjd över är min knasiga granne som envisas med att sura över Alexanders bus om dagarna men själv är uppe i ottan, spikar och borrar (nej, detta stör inte oss en dugg faktiskt) och det är faktiskt till att lära sig följande: Bor man i lägenhet så blir det så. Allt är ganska lyhört, man får ta det liksom.

Trams tycker jag och håller tummarna för bottenvåningslyan istället med en gnutta trädgård istället. Så skönt det hade varit!
Dessutom hade man inte stört ngn med Alex springande liksom.

Nej, nu blir det strax påklädning (för visst blev det en klase tvätt efter vår uterunda) och styra kosan mot hemmalagat käk och mys och pyssel, nämligen mormors place, såklart! :D

Ikväll blir det film-mys och gott.

Sedan vankas måndagen igen och jag ser fram emot den faktiskt.
Ska bli skönt o simma och intaga den nyupptäckta barnbastun och chilla en stund.

Fr.o.m. tisdagen väntas en massa fri tid för min del och jag ser skarp fram emot det!
Det skall invigas med spel, sprit och gott sällskap av Elin, Roger, massa hundar och Peter.

Asta ska tränas med under kommande veckas gång till att sluta skälla.



Peace!

PS: Tack Kina, jag har funderat på det med faktiskt :) Behöver bara få tummen loss och komma igång med det, några förslag?

Till Anonym: Klart det inte gäller mostrar haha! Är man moster och gudförälder får man skämma bort kidsen bäst man vill, för att inte tala om man är mor-eller-far-förälder :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0