To the bottom

Ja till botten med detta - lovar även att det blir slutet på denna hemska sörja.Alltså jag måste faktiskt dra fram en utav kommentarerna - den senaste från denna människa som det rör sig om.

"Handlar dock inte om att jag är sårad. Helt ärligt bryr jag mig inte om dig och dina påhitt.
Men ta reda på fakta innan du skriver en massa i bloggen. Du får det att låta som att mitt och Pontus förhållande slutade med drama och osv. och att "det förtjänade hon".. Men guess what.. Det gjorde det inte.. Men du kan ju få tro det och samtidigt få dina läsare att tro det. Det kryddar ju det lite extra när du skriver att "karman fixade det".

Tycker inte det är jobbigt att läsa. Då hade jag inte gjort det. Men skriv sanningen nästa gång".

Alltså, har jag en spöke som gästbloggar här? För jag kan då inte minnas att jag skrivit ngt av det där?
Jag har INTE skrivit att ngns förhållande slutade i drama, jag har INTE skrivit att ngn förtjänat ngt - tvärtom för jag skrev att jag gladdes åt möjligheten för denna person, jag skriver bara vad jag TYCKER - det är upp till läsarna själva att bilda uppfattning inte sant? eller jag kanske har lättpåverkade läsare som jag kan skriva på näsan?
Om man inte tycker att det är jobbigt att läsa mina inlägg anser jag att denna kommentaren som trillade in var mäkta överflödig? Eller?

Vad anser ni läsare? har jag en okänd gästbloggare? Är analfabet som inte hittat dessa inlägg där detta påstås? I just dont get it?

Jag tror att människan i fråga möjligen syftade till följande mening som utdrag ur ett inlägg:
"Slutligen vill jag bara betona på karma med... Ahhh karma karma, lovely you... Ibland biter karma en i häcken... men då har man också gjort sig förtjänt av detta. As easy as that, jag vet att det nog är surt att läsa och att en del av er ryggar tillbaks och tycker att det är lite väl barskt sagt av mig."

Detta var i ett stycke för sig, den syftade till karma rent generellt. Det ÄR ju så, att ibland biter karma en i häcken. Bara ett konstaterande inte ett "haha, rätt åt era j-lar!" typ, karma biter mig med i häcken ibland, det suger och det som suger är just att jag gjort mig förtjänt av det. Punkt slut.

Grädden på moset är hur personen ber mig ta reda på fakta innan jag uttalar mig - ingen fakta yttrad för det första.
Men historien bakom mig o dennas förhållande är hur det slutade - det slutade p.g.a. att denna valde att inte ta reda på fakta utan ... ja jag vill inte skriva dömde, men gör det iaf - dömde ut mig p.g.a. ett rykte som aldrig ens fick ngt svar om varken bu eller bä.


Jag vill inte behöva bekymra mig för huruvida ngn sätter krokben - vilket det inte ens var i detta fallet utan ett missförstånd - utan jag vill vara trygg i mina vänskaper, veta att folk står bakom mig i vått o torrt.

Jag vill inte behöva rättfärdiga mig själv när jag faktiskt inte gjort ngt fel.
Jag vill inte behöva slåss för ngt som jag borde få backup för.
Jag vill ha sann vänskap, thats all.

Jag litar på mina vänner fullt ut, men kräver samma acceptans och tolerans från deras sida med.

Alla är vi annorlunda, detta måste respekteras. Från allt och alla.
Det är upp till var och en om vart vi väljer att sätta gränser.

Peace


Kommentarer
Postat av: missmaddis

Alright, a piece of my mind. Jag tycker det är förbannat löjligt att vänner går skilda vägar och/eller blir sura för vad jag anser vara petitesser.Ord. Meningsskiljaktheter. Save it for when it matters. Om ni knullar varandras män eller våldtar varandras hund, fine, bli förbannade? Och ännu mer förskolenivå är när man inte kan släppa det. Ett litet "Fuck it" kan hjälpa så mycket istället för att traggla och älta..

2009-02-16 @ 19:39:59
URL: http://missmaddis.com
Postat av: Anonym

I hear you Maddi, i´ll back off i promise. Onödigt i know. FFS i quit this shit! :P

2009-02-16 @ 19:43:49
Postat av: alma

hear you Maddi, i´ll back off i promise. Onödigt i know. FFS i quit this shit! :P

2009-02-16 @ 19:45:03
URL: http://almasolum.blogg.se/
Postat av: Tigern

Även jag blev lite konfunderad när jag läste kommentaren du åsyftar.

Försökte dra mig till minnes detta inlägg då du skulle skrivit såsom det påstås men jag kom då fan inte på något. Började också undra ifall jag missat något väldigt viktigt och vart man i så fall kunde läsa om det.. Vilket man såklart inte kunde, någonstanns!

Underligt det där.. Det är ganska lätt att förvränga ord även när de är skrivna men jag tycker det är en bedrift att få till något ur nåt som INTE är skrivet.. Skumt värre! :P

2009-02-17 @ 00:14:33
URL: http://tiggersword.blogspot.com
Postat av: Emma

Men Alma, t ex Maddis kommentar kunde ju lika gärna vara riktad mot dig, eftersom du tar allting på så blodigt allvar.. Du vet, öga för öga och tand för tand. Jag vet att det låter som en klyscha men kan inte du (och Nina) sänka garden och försöka lägga hela grejen på is, och sen prata lugnt om det när båda ni två är redo..? Istället för pajkastning på bloggar (fine, bloggen är din ventil så du skriver såklart vad du vill) Men du hajar min poäng? Okej, nu blev kommentaren kanske lite onödigt lång och jag vill egentligen inte lägga mig i, men du förstår som sagt vad jag menar va..?

2009-02-17 @ 20:48:36
URL: http://wibergemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0