pros and cons

Fördelen med att ha hund är just som jag förväntade mig - man får mer rutin på vardagen och som tex i morse vaknade jag kl sex, av mig själv!
Helt galet :)
Jag promenerar/joggar totalt 2,5 timmar om dagen med, thats got to be a good thing.

Nackdelarna med hund är som i vårt fall att den ylar som en tok så fort jag lämnar den ensam.
Igår var den ensam i ynka tio minuter men yyylade sig igenom varenda sekund! Jikes!

Jag fick lite tips om vad som ska göras, ska självklart göra allt jag förmår, men en sak är säker - funkar inte detta åker Asta tillbaks illa kvickt.
Har man som f.d. ägare lovat att hunden är van vid en sak så får man stå för det, blir arg om det är båg.
Visserligen tror jag det handlar om att Asta tyr sig väldigt mycket till mig sen hon kom hit och blir så jädra spänd o orolig så fort jag bara försvinner ur synhåll...

Hum. Hur funkar sånt liksom?

Jag kan uppfostra min son till att inte vara så mammig, men en hund? huh?

Nej gott folk, nu blir det frulle och morgonmys i luuugnan ro, härligt! :)

Peace

Kommentarer
Postat av: saya

De rubbade Astas tllvaro helt när hon fick byta hem. Nu har hon en ny ledare och barn i huset. Allt är nytt för henne. Klart det är en jobbig omställning för henne. Så att förre ägaren lovat och att det kan va båg tror jag är fel.

Det är en helt ny situaion Asta...

2009-02-09 @ 07:23:58
URL: http://lillararasara.blogg.se/
Postat av: Bettan

Du får träna henne med att bara gå ut och stänga dörren och sedan in igen och ge beröm och godis, sedan utöka tiden vart efter. jag tror som kommentaren innan att det är en stor omställning för henne och en osäkerhet som infunnit sig, är säker att detta ger med sig vart efter hon bli säker på dig som flockledare, hon är nog rädd att du ska lämna henne som hon säkert upplever att hennes förra ägare gjorde när hon flyttade till er.

Ha bara lite tålamod så ska du se att det går vägen!

2009-02-09 @ 20:23:27
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Bettan

Du får träna hunden med att gå ut och stänga dörren, sedan öppna och ge beröm och godis, sedan öka tiden vart eftersom. Jag tror som den förra kommentaren att hunden nu är osäker på om du ska lämna henne som hon säkert upplevde att hennes förra ägare gjorde när hon flyttade till dig. Sedan tar det lite tid innan hon kommer att känna sig säker på sin nya flockledare .

Ha tålamod så kommer det att lösa sig ska du se, det är som att ha ett barn:)

Kram

2009-02-09 @ 20:38:14
URL: http://coolbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0