Only Human

Music


Jag håller med Maddi i hennes inlägg där hon skriver att det är svårt att leva efter the Secret ibland, då man ständigt möts av negativitet och ibland nästan krokben från dem som inte tåler lycka om dem själva inte har det. Ren lycka då det vill säga.

Jag tror man gärna förväxlar det med att man jämt måste vara sådär äckelpositiv och glad.

Inte då, där har man fel om man tänker så tror jag - det handlar ju om att bara se mer ljust på saker o ting.

Det handlar nog ännu mer på att bara stryka negativiteten, inte nödvändigtvis öka positiviteten.
Man är ju trots allt bara mänsklig, man måste få lov att vara deppig eller ha dåliga dagar med, det är ju ens ventil trots allt.

Jag håller än på att lära mig, och har börjat med vad som varit allra svårast dock - att kapa allt och alla som jag upplever drar ner mig.
Jag får för mig att alla ska uppfylla alla kriterier och kan nästan känna mig tvungen att göra mig av med alla som är neg.
Men så ligger det ju inte till, absolut inte. Man kan träffa på folk som rent generellt är mer neg än andra man känner men ändå väljer att ha kvar, man känner att man har mer att ge just där och kanske lära ut eller lära sig.

Knepigt det där men ändå så himla enkelt egentligen - litar man bara på sina instinkter och lyssnar till sin inre röst så finns svaret där, på ett silverfat, var så säker.

Peace out folks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0