Oh no she didn´t...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - dont fuck with me, beacuse I´ll fuck you up.

Jag är en kvinna som står vid sina ord.
Det är bara så.
Och detta tillämpas ej bara vid negativa upplevelser, absolut inte.
Jag håller av så många i min omgivning o närhet. Jag visar det och är lojal mina vänner livet ut.

However drar jag en gräns, det gör vi nog alla någonstans när det kommer till tillit och att bli utnyttjad och framförallt tagen för givet.
Now thats a big no-no för min del.
Jag stöttar, jag står bakom en vän om hon elle han tror på något så finns jag bakom deras rygg som styrka. Men är det något jag ej tolererar folk som inte förstår ordsägen: "Bit ej den hand som föder dig".
Men alla är vi olika och alla har olika principer.

Detta är inte fel, tvärtom det är ju det som är intressant med människor, hur olika vi är :)

När jag avslutar något jag anser att jag ej får ut något av eller rent av lider av så gör jag det med den respekten den eller dem förtjänar.

Ett förhållande (vänskap som kärlek) är ändå värt att få den respekten den förtjänat, man har ju trots allt valt att ta tills sig motsvarande person och släppa in denne/denna i sitt liv av en anledning.

Men sådan respekt blir som bortblåst när personen i fråga (som man avslutat det fint med för den delen) ger en attitude!
Hell no... Man ska vakta sin rygg och minst sagt tunga när man är på hal is.
Om man inte är medveten om det tunna skiktet mellan en själv och ett stort o faaarligt hav under sig bör man nog tänka om.
Illa kvickt.

Den som känner mig väl, både mina positiva och negativa sidor vet att jag ställer upp i vått o torrt och skulle kunna ge halva mitt hem (vilket jag faktiskt t.o.m. erbjöd i detta fallet som jag syftar till vid ett tillfälle) och är lojal som få.
Hursom är det icke att förglömma att lika snäll och givmild som jag kan vara så kan jag vara precis lika mycket åt andra hållet...
När jag biter så biter jag hårt.
Jag drar mig länge o väl för att behöva hugga... för jag vet att när en viss gräns är passerad hos mig så finns ingen återvändo.

Kanske är jag väldigt annorlunda från andra som faktiskt kan släppa sånt med tiden o.s.v. för min del beror allt på hur snyggt man sköter sig under tiden som man haft ett uppehåll i sitt förhållande.

Think twice.

Peace

Kommentarer
Postat av: Bettan

Bäst att jag håller tungan rätt i munnen, jag vill inte bli huggen av dig!

Tänk, du är tillbaka och jag kommer på mig att sitta och le hela tiden!

2009-02-07 @ 17:01:16
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: kina

åhhhh alma,du med dina kryptiska inlägg....loooove ya

2009-02-07 @ 19:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0