Kaffeinlägg!

Sååå gott folk, då har mina kära och trogna läsare även fått en liten försmak på att när jag klantar till det så klantar jag till det rejält! Haha!
Men vad sören, slutet gott allting gott!

Nå, vad har hänt dessa senaste snart TRE veckor?
Ill tell you!

Paaarty party:
Var på fest hos Maddi, den var ju minst sagt efterlängtad och nådde betydligt högre än my expectations!

Det började med att Poffe dök upp här hemma kring fyratiden, vi käkade flottig BKmat - ett måste inför alkoholintag med BÅDE Poffe OCH Maddi liksom! De ultimata svamparna.

Efter lite krångel med tåg och buss så vart vi på väg mot Staffanstorp i varje fall.

Hoppade av i Lund och fick skjuts resten av vägen av snälle Mr.B. som jag desutom vilseledde genom halva Staffanstorp då jag brast ut: Men tiiiitta! Jag känner igen mig!

Mjo, visst gjorde jag det... jag kände igen vad som var Maddis kids dagis hahahahaha!!
Gissa om han ALDRIG kommer att lyssna på mig igen om vägledning :P

Väl framme langade Maddi fram var sin melonkula... som var dränkt i sprit och smaken slog mig som en käftsmäll då det enda min mun skrek: Läkarsprriiiit! typ hahahah!

Så den spottades ut illa kvickt!
Sedan till nästa jäkelskap (det var vid detta laget jag tog detta som en hämndaktion från Maddis sida sen jag lurat i henne lever på nyår haha!) då Jelloshotsen dök upp....

Låt mig säga så här, för att ge er en hum om vad alkoholintaget rörde sig om den kvällen: Maddi hade handlat för 2500kr bara på SPRIT...
I rest my case.
 - Cindy o Lotta ger shottarna en chans!

Men jag måste faktiskt tillägga att jag höll mig lugn på spritfronten, allt var sådär lagom BZZZZ typ.

Det garvades och minglades med en minst sagt intressant skara människor och alla kom himla bra överrens...
Utom med en kvinna vars kille fått för sig att sätta på henne i Maddis säng under kvällen, INTE OK enligt mig och jag fick bara kassa vibbar från fruntimret, men screw that.

I had the time of my life, tror inte det finns en enda bild på mig från kvällens gång där jag inte garvar, och det togs MÅNGA bilder vill jag lova!
 - lätt en summering av hur kul jag hade, inte snyggaste bilden på mig men lätt den ärligaste!
 - Poffe växlar...
 - dont ask, det man inte vet mår man inte dåligt av hahahaha!

En efter en försvann folket till slut, Lisa spydde i ett glas och den skumma typen Adam som hade varit så himla skygg innan kräktes på toa och blev grymt sur när Lotta fifflade undan stackarns dricka hahaha!

Förutom Oscars öronpilleri så var kvällen så jädra finemang så jag vill ge Maddi en guldstjärna för att varit en grym värdinna!
Jag älskar hennes vänner och hur atmosfären var, allt kändes fruktansvärt avslappnat!
Skööönt och just vad jag behövde då jag nyligen gått igenom en pers och skulle snart hamna i en ny.

Veckorna som gick:
blev smockade med både det ena o andra.
Jag lärde mig en del viktiga saker.
Jag lärde mig vem jag kan ringa och be om råd.
Jag lärde mig att låta bli o försöka hjälpa folk som inte bett om hjälp.
Jag lärde mig att jag gjort rätt i att bara anförtro vissa människor med lagom mycket förtroende om privata saker, för kom dem ut så skulle jag slippa få sota för det med.
Lärde mig även att jag ÄR långsint och listig liten jävel när det kommer till kritan, karma är min högra hand och de som gör mig orätt får även sota för det.
Jag lärde mig även att hålla mina fiender närmre än mina vänner.
Och The Secret gjorde en favorit i repris nu när Maddi tagit till sig det så är det liksom lite lättare att tillämpa och prata om. Annars har folk mest ryckt på axlarna och fortsatt i sin lilla bubbla.
LÄS DEN!!

På Andra Sidan:
Och så kom medium-dagen.
Den dagen/helgen då jag bjöd hem mitt medium för en rejäl och lång och mins sagt givande session.
Maddi, Lotta, Kina, T och Tina dök upp.
Alla ställde sina frågor och fick nog mängder med svar.

Jag knöt några lösa ändar och löste andra knutar :)
Jag var nöjd med kvällen, vissa åkte hem, vissa stannade, vissa dök upp och hips vips satt vi alla och garvade ännu en gång i gott sällskap och massa god dricka :)

Vi delade med oss av minst sagt intima saker och garvade ikapp.
En helmysig kväll som fortsatte ute, där häpnade jag över vissas spontanitet och uppfinningsrikhet hahaha!
Vi hamnade på Helsing så klart och där fortsatte galenskapet haha!

Ett par drinkar senare och nästan hela gänget stack vidare, Kina och Zossi tackade för sig medans resten av gänget gled raaaka vägen på Cardinal.

Där släppte vi loss ordentligt!
Fick nog en o annan att gapa, vi skrattade så vi kiknade och Maddi hade sånt jädra flyt!
Jag var impad!
Efter att ha betett sig som om hon kände alla efter två timmar, så kom alla fram som om dem kände henne under resten av kvällen.

Vi blev internationella och minglade med både engelsmän och hrm.. andra nationaltieter :p

Kring fyra tiden låg sminket ungerfär fem centimeter längre ner på våra nyllen och en falafel, korv och huttrande halvtimme senare vart vi hemma.

Maddi gick som en zombie in på toa medans jag automatiskt pillade fram både extrafilt och höll beredd i en t-shirt.

Hon hann bara yttra frågan om hon kunde låna en t-shirt och jag slängde malligt den åt henne.
Hahaha!



Nå, fem timmars sömn senare och vi mådde kanon. Vilken kväll.
Vilka veckor...
Jisses...

I lost some and i won alot more!

Jag har lärt mig att borsta av mig, att reda mig själv och att faktiskt våga klippa av banden till sentimentala saker som bara väger tungt på mina axlar, även om det väger tungt i hjärtat.

Jag håller nu på att lära mig att tänka på mig själv, att våga.

Peace my friends! Och lova nu att ta en titt på the Secret!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Glad säger jag: Du är TILLBAKA!

Jag har saknat dig!

Tänkte på dig igen i morse och vart nu så glad när jag fick en kommentar av dig:)

Dagen är räddad!

2009-02-07 @ 16:58:06
URL: http://coolbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0