IRL

I verkliga livet känns allt mycket mer. Alla känslor är ggr tio.
På filmduken är allt mer glam, t.o.m. tårarna är glam och vackert fällda.

Är det ngt jag tröttnat på så är det människor i vuxen ålder som fortfarande låter sina päron pröjsa för det mesta i livet.
Men mest tröttnar jag på de päronen som glatt öppnar plonkan för kidsen som nu trotts sin vuxna ålder suktar efter vardagslyx.

Jag tröttnar för jag själv som förälder vet mycket väl att man stjälper sina barn käpprätt ner i gravstenen av samhällets klasser om man gör så.

Självklart ska man unna sina närmsta vad man än vill, det är en självklarhet att ens kids ska faktiskt ha det bra och inte bara få käk på bordet o vara nöjda med det - det är inte att förglömma att inget bett om att få komma på denna jord.

Men jag blir frustrerad över föräldrar som bara ger o ger o ger i förväntan om att ens unge snaaart, ja snaaart ska lära sig ta ansvar för sitt eget liv.
Vad händer om föräldern försvinner, tillsammans med denne försvinner privilegierna med vardagslyxen.
Vad har dem kidsen kvar sen? Inte ett skit.
Deras överklassvänner vänder ryggen till och hux flux har dem inte den blekaste om hur dem ens ska förmå sig att dra ner på sin lyx och bara tänka om ett litet snäpp. Istället hyperventilerar dem i papperspåsar och hela deras värld faller samman.
Dem blir missanpassade då en lägre samhällsklass inte kommer att vilja veta av dem och deras lyxfasoner - nu drog jag allt rejääält över en kam, men ni fattar det hela stora va?

Och som unge till dessa föräldrar.. jisses...
Dont even get me started.
Det är näsan-i-vädret.attityd som gäller trots att inte ens hälften av taket över deras huvud, kläderna på deras ryggar eller drinkarna i deras nävar är ihoptjänade utav dem själva.

Äkta lyx anser jag att man kan unna sig och få lov att kalla det för just lyx är när man slitit ihop vartenda öre själv, now thats luxury.

Missförstå mig rätt nu, man är icke mindre värd för att man inte gnott ihop sina cash själv, men desto mindre rätt att knycka på nacken och fnysa åt folk som tjänar mindre men som faktiskt tjänar själva.

Ngt att fundera på inte sant?



Peace out folks!

Kommentarer
Postat av: missmaddis

En kommentar av mig känns överflödig? haha

2009-02-19 @ 20:38:42
URL: http://missmaddis.com
Postat av: Anonym

Håller med dig till 100%! Men hoppas att det inte gäller när man är moster, jag älskar nämligen att skämma bort mina underbara systerdöttrar. ;) Ha ha!

2009-02-21 @ 17:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0