Dancing with tears in my eyes...

Nej det blev ingen dans men däremot tårar...

Nej som sagt, ngn dans blev det aldrig i slutändan men långa snack och en kopp kaffe och nattkörning blev det.
Allt som allt en lyckad kväll tyckte jag med många frågetecken uträtade.. tills jag kom hem innanför porten, möttes upp av en överlycklig Asta därhemma, satte på kopplet och gick nerför trappen i full färd utåt för att rasta henne...
Istället för ngn reflektering över en sakta promenad blev det en rejäl attack från bitterfittan/grannkärringen...

Hon ryckte upp sin dörr med en smäll och började genast skälla ut mig efter noter om att Asta hade skällt hela natten... (det rörde sig om max fyra timmar) men jag ifrågasatte detta då jag inte hört henne skälla när jag kommit innanför varken port eller dörr.
Jag hann aldrig avsluta ngn mening förrän hon avfyrade både det ena o andra... hela kontentan bestod av - jag citerar "min jävla unge!" - vad sa du?!!! blev min reaktion, skamlöst upprepade hon orden med illvilja... och ett hånflin som sagt.

Där gick gränsen för mig redan, jag ville slå henne gul o blå och hade gjort det utan tvekan om inte min stackars hund stått intill mig.
Hon fortsatte sedan med både rasistiska uttal för att sedan avrunda med att jag var - jag citerar ännu en gång "ett luder" varpå jag iaf var snabb med att svara med att jag åtminstonde fick ngt skott i råttan.
En sekunds tystnad sen var hon på det igen...

Jag var så arg... jag nu borde jag skämmas (antingen för min omogna hämnd eller själva fjuttigheten i den) så jag senare på kvällen gick och hällde ner en förpackning räksallad i hennes brevlåda... gissa om det kommer i nacken på mig sen... ångrar det redan nu... samtidigt som jag kokar över här och vill helst bara se människan gå upp rök "POFF!" bara sådär liksom.

Nu behöver jag er läsares råd - era opartiska råd.
Vad bör jag göra?
Jag vill verkligen inte behöva flytta samtidigt som jag inte alls trivs kvar här nu... Men fittor kommer det alltid att finnas och inte ska väl dem få komma undan med sånt här trams? Vad gör man i dagens läge och system?

Mycket tacksam för tips och råd...

Kommentarer
Postat av: missmaddis

Du måste ju såklart anmäla detta. Både till hyresvärden och polisen. Även om det kanske inte händer något lageligen så KANSKE hon får sig en tankeställare.

2009-02-14 @ 08:44:39
URL: http://missmaddis.com
Postat av: Sofi

Första tanken jag får är :SMYGFILMA!!!!!

Men är det ok? Får man det??

Gör det!!! Du har ju mobil och det finns väl kamera i den??

2009-02-14 @ 19:34:33
URL: http://zofi.blogg.se/
Postat av: Annika

ja jag håller med... du borde anmäla detta fortast möjligt.. hon e inte klok nånstans o behöver en knäpp på näsan, en riktig sådan...

hoppas de löser sig!

2009-02-15 @ 11:40:36
URL: http://overviktsoperation.blogg.se/
Postat av: Zossi

ok, du har ju helt klart att göra med nån form av "störd" person, vad det nu må vara...Jag håller lätt med om att du ska anmäla! Faaaaast räksalladen (Som för övrigt var HYSTERISKT roligt, och bra gjort!!) kan ju nog slå tillbaka på dig då...men vaddå förresten, det är väl det lilla i denna historia! Lycka till!!!

2009-02-15 @ 13:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0