todays happening

Hepp, så har denna dagen gått :)

Häromdagen nämnde jag i ett löst sammanhang ngt i stil med att "toblerone, Gud vad gott det hade suttit nu!" och så var det inte mer med det.
Men så igår dök Peter upp med en Konsumkasse... innehållandes en enorm Toblerone, Geisha-choklad och vit choklad!
Übergott och så fruktansvärt sött! Sånt värderar jag högt :)



Efter en helknasig natt följde sedan lördagsmorgonen. Vi tog det riktigt lugnt och njöt av en shysst frulle.

 

Vädret var ju makabert fint och det vore synd och skam att låta det gå till spillo!

Det kliade i Peters hojnerver och eftersom jag har Alex med så gjorde vi som så att vi hade följe genom småhusen hela vägen bort mot hans päron där vi sa hejdå för stunden.
Jag och Alex kilade vidare mot mormor några metrar bort typ.






Där blev det klassikern - ät tills du spyr och sen ät lite till typ hahaha!



Peter svängde inom för att låna nyckeln då vi lyckats missa att plocka med oss Amelie de Monmartre (om ni inte sett den ännu så fyyyy på er och se den genast i tell you!) hemifrån.




Efter lite mer snicksnack med mormor och en gnutta mer krängande från Alexs sida (ett under vad han kunde stoppa i sig :)) så gick vi ut igen.
Lät Alex leka av sig lite och gunga och sedan bar det av hemåt i sakta mak.



Väl hemma gjorde mammakarusellen sig påmind en smula - det finns nog en demon därinne jag bör ta tag i misstänker jag.

Peter dök snart därefter upp.

 - lagom sleten?

Snart sov lillpysen helt utslagen efter att ha vänt uppochner på mat-tallriken btw... hehe!
Kvällsfika och lakritsthé som börjar arta sig smaken nu, det var visst bara att låta skiten dra sig mången minuter extra än vad "thé-reglerna" säger dock haha!

Så nu sitter man här och päser... gissa om det lär bli bingen snart? :P



Peace gott folk!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Somnade 10 minuter in i den filmen. Gav den ingen mer chans. Det var synd, jag trodde verkligen att jag skulle gilla den. Shit happens.

2009-04-04 @ 21:57:34
Postat av: Tigern

Älska Amelie!! Den kan jag se hur många gånger som helst tror jag. Köpte den på DVD för nåt år sedan också. Den tål att ses! Många gånger.. =)

2009-04-04 @ 23:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0