Rock steady!

La Musica

Igår flöt förbi en. Det blev en riktigt riktigt fin dag. Faktiskt.
Lillkillens farmor & farfar dök upp och hämtade upp honom inför min barnfria vecka...
Det känns knepigt det där o jag är osäker på om jag någonsin kommer att vänja mig vid att ha mitt barn så pass intensivt som dessa senaste halvt om halvt påfrestande två veckor varit för att sedan inte se min egen älskade avkomma på en hel vecka.

Men en sak är säker, jag är nog rätt duktig på att kunna skilja på min egen tid och våran tid tillsammans.
Jag vet när det är dags för mig att bara få vara Alma och då släpper jag loss med, ältar inte gammalt och går och bekymmrar mig, jag lever för nuet typ.

Så efter avlämningen av Alex blev det bara vuxet.
Väla, biltvätt och sedan styrde vi kosan rätt bort till Peters päron.
Där blev det påklädning (denna gången med lite mer erfarenhet av vad som skulle behövts sist - jag drog bandanan över hakan och tunikan runt skrevet, därav en skönare åktur haha!) och sedan satte vi av mot vägarna.
Vi åkte igenom massa landsvägar, skogar, förbi småsjöar och hamnade slutligen i Torekov vid hamnen.

Med undantag från en bensträckare (läs rumpavlastning) däremellan och där stannade vi en stund, njöt av värmen, vädret och att allt faktiskt luktade antågande sommar.
Sedan bar det av hemmåt.
Det är väldigt befriande för min del att få åka med, man får låta tankarna flyta på och gammla bekymmer försvinner, man får åka iväg själsligt med - hänger ni med på vad jag snackar om?

Helskön natur och utsikten... ja den fick det bli mental pictures på då jag icke skulle våga plocka fram luren för att knäppa några bilder :P

Väl tillbaks i Hälsingland beslöts det för grillat hos hans päron, so be it :)

Efter några glas o  en del skratt och snack så begav vi oss hemmåt.
Bilder får det bli liiite senare då hans papps knäppte av en del sedan knyckte jag kameran moahaha! :P

En del tankar som farit genom skallen på mig sedan igår...
1. Ang mc så följer jag en f.d. väns blogg där det nämns en bror som råkade ut för en olycka men klarade sig fint på sin mc.
Eftersom jag inte kan hålla truten här: Det låter som om denne i fråga inte ens tagit ett mc-kort måntro?
Nej jag tycker det låter lite skrattretande över folk som bygger upp oro inför snabba fordon.
Man kan likväl ta ett steg ut på vägen som fotgängare och dö knall o fall.
Min poäng är att det finns mången idioter där ute visst, men man behöver ju inte bygga upp det till ngt värre i skallen, dock är kunskap nyckeln till det mesta.
Läs på om det du skall pyssla med tycker jag. Sen kör på.

2. På tal om bloggar och f.d. vänner...
Det skulle vara ren lögn ur truten på mig om jag förnekade att jag följer fd vänners bloggar.
Visst gör jag det, klart att jag intresserar mig för vad som försigår i deras liv, det sticker jag inte under stol med.
Men jag har hamnat på en funderingars väg.
Funderar en del på dem, ibland saknar jag visst sällskap från vissa människor, ibland är stoltheten stor att svälja och ibland vet jag att jag gjort rätt i vissa saker/beslut.
Antar att jag bara hamnat på en väg av en del tänk bara.
Inget konkret taget i skallen och det lär väl stanna där i slutändan, men som jag tidigare sagt - man skall ta lärdom av de olika sitsar man sätts i, annars fortsätter cirkeln tills man fattat.

Naaj, nog med filosoferande nu får jag nog återgå to real life.

Peace och se nu till att njuta av solen!!

Kommentarer
Postat av: Kina

Klart du kan sakna, helt konstigt i fall du inte gjorde ju. det är ju vänner du haft och tyckt om, när man är utan så vore man ju inte människa om man inte saknade vissa stunder och så. Fundera på om det är dom du saknar eller någon överhuvutaget?

Vänner har brister, både du och jag (ja jag vet det låter helt bissarrt men så är det hahaha) och vissa brister får man köpa och vissa kan man se mellan fingrarna med,andra brister är så fucked up att man faktiskt inte kan vara vän med vissa människor och det får man kolla lite om man kan eller inte.



Puuuuss Kina

2009-04-14 @ 15:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0