Spånar vidare...

på en diskussionslinje som startades av E men fortsattes av S, inget samband mellan bloggarna men det skapade en vidarespåning i mitt huvud.

Ämnet är skadeglädje.

Jag måste tyvärr ta ställningen emot S, skadeglädjen är den enda sanna glädjen!
Trist att E inte står för sitt inlägg om detta dock - ja känn dig en smula träffad.
Men jag står för detta koncept.
Tänk er själva olika scenarion där ni blivit rejält brända eller snuvade på konfekten - nog fan är det dajligt när karman slår tillbaks tredubbelt! Och jag skäms icke för att säga det.

 - jag säger som Nelson i sådana fall: HAHA! :P

Däremot går jag emot S inlägg där det samtalas kring om det är dramatiken och spänningen i det, det är nog inte det i det stora hela utan det själva faktum att hämnden skötte sig själv.
Sen är vi vissa människor riktiga skvallerkärringar och älskar en kopp kaffe med saftigt skvaller vid sidan om.

Jag väljer dock noggrant vem jag kan frossa med detta i. Oftast med ngn som inte alls frossar i det - säkrast så.

Jag håller ett löfte om att hålla munnen stäng om jag blir ombedd, men älskar likväl skvaller, oh yes!

Nej gott folk, nu är det snart DH! hua vilket girlygirl-inlägg detta blev haha!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Catharina

bärbar dvdspelare

bakmaskin

skridskor

resväskor

stickad lacoste slipover

å så mina arne-tröjor:P

sen minns jag inte mer. men vi har sålt inlines och antenn:D det är jätteroligt^^

2008-09-30 @ 21:15:46
URL: http://liljahazard.blogg.se/
Postat av: yasse

Varför har du bytt blogg? Sötaste bilden på Alex på busshållplatsen :)

2008-09-30 @ 22:29:49
URL: http://korsbarsblommor.blogg.se/
Postat av: bina

vi pratar om olika saker. jag pratar om riktig skadeglädje; att vältra sig av välbehag i någon annans olycka när det inte är förtjänat eller se till att olycka drabbar en annan för att man mår bra av att trycka ner någon.

det du pratar om tycker jag mer är att glädja sig åt att det finns viss rättvisa i världen. någon har behandlat dig illa och ödet straffar personen för handlingen för att den var just illa, karma etc. jag tycker det handlar mer om en rättvis reaktion där man inte känner att allt varit förgäves mer än skadeglädje. if u know what i mean. :)

2008-10-01 @ 12:00:04
Postat av: bina

syns min tidigare kommentar..? den gjorde det nyss men gör inte det nu längre..? :)

2008-10-01 @ 12:06:50
Postat av: yasse

nää.. blev för slitet så jag palla inte längre..

2008-10-01 @ 13:59:23
Postat av: Nina

Eller hur! I hope you can do it sister! ;-)

haha

2008-10-01 @ 14:44:48
URL: http://ninafallstrom.blogg.se/
Postat av: Nina

Mhm.. I hope you can do it sister!

Haha

2008-10-01 @ 15:13:01
URL: http://ninafallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0