En riktig karlakvinna!

Jaha idag skulle blivit hur soft som helst, jag brukar lägga upp en plan om hur nästa dags planering ska se ut mest bara för att hinna med allt som är viktigt.
Men så som Missmaddis nämnde i ett tidigare inlägg så blir det lätt ett sånt där klassiskt "jag ska bara-scenario" hemma hos oss.

Så det slutade med att jag mest pysslade om hemmet vidare och gjorde sånt som jag o T aldrig ens gjorde under det året som vi bodde i denna lyan.
Helt otroligt hur lång tid vissa enkla grejer kan ta när man är i ett förhållande.
Exempelvis tavlor, man ber den tekniske delen av vårt förhållande (ja, jag sätter sådana etiketter på män o kvinnor, men vaddå, jag trivs med et) att spika upp tavlor i hemmet.
Och som tjej VÄGRAR man ta över deras jobb för de flesta av oss vet att vips så tar man över allt fler sysslor som dem skulle gjort.
Så där går man runt o vägrar i evigheter och inte blir det gjort för det.
Dem (ja jag drar alla över en kam men menar inte det så, lättast att förklara MIN och vissa andras sits så här bara) gör en så stor grej av det hela, ett megaprojekt vilket i sin tur gör det ännu lättare för dem att skjuta på det.

Och så idag hamnade hammare och spik och tumstock framme och så tog det mig en sisådär 30 minuter att sätta upp tavlor som tagit över ett år, som inte ens blev uppspikade för den delen heller.



Jag var på G med att fixa till mitt hem, det har jag varit på sistonde och det är så härligt att få sätta EGET PRÄGEL över SITT EGET HEM! Det är sådana här dagar som det är UNDERBART ATT VARA SINGEL!!

Inget tjafs om vad som ska vart o.s.v. i loove it!

Ut en runda till mormor o snickesnacka, vidare till ÖoB och köpte några plastbackar till lillkillens leksaker och bara så där så var hemmet en gnutta mer organiserat.
Köpte även ett litet badkar till honom som själfallet invigdes samma kväll :)

Det är så dajligt att vara kvinna, spotta sig i nävarna och faktiskt fixa sakerna här hemma! Tekniskt så som pyssel.
Det är fruktansvärt tillfredsställande så ni anar inte. :)

Det stör mig så att man inte får tag på sin lärare trots att ha ringt o ringt vid upprepade gånger, lämnat meddelanden och mailat men inget svar.
Hur ska man då få hjälp med uppgifterna när pluggar distans???
Knäppt.
Oh well, får väl knåpa ihop detta med. Som den karlakarl jag är haha!

Förresten så vill jag bara passa på o göra lite reklam för en produkt:



Den gav resultat efter endast en enda använding! Rekommenderar den starkt!

Peace!

Kommentarer
Postat av: mats

Godnatt kvinna!

2008-10-02 @ 00:10:01
URL: http://matspalats.blogg.se/
Postat av: Nina

Jo men det gör man, ofta ersätter man ciggen med godis o det är då du går upp i vikt. Något kg går du upp även om du inte ersätter det med ngt. Men mest går du upp av godiset givetvis :)

Jag tycker ändå att jag inte ersätt det med ngt direkt. Men visst har jag ändå unnat mig. Men inget av det har satt sig på mig.Thank God.. :-D

2008-10-02 @ 08:36:46
URL: http://ninafallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0