after the dream..?

Var det någon som såg tv 3´s program igårkväll om överviktiga?
Den berörde sjukligt överviktiga som var besatta av mat. Som dyrkade mat och tjänade ett leverne på sin massiva kroppshydda.
Däribland var det en kvinna som hade barn och var enorm. Hennes man hjälpte henne med i stort sett allt då hon knappast kunde gå ens en gång...
Hennes dröm var att bli världens tygnsta kvinna - närmare bestämt 450 kilo.

Reporten ställde en massa frågor om just hur hon hade tänkt sig kunna ta hand om sitt barn, vad hon skulle ta sig till om hon blev ensam osv...
Men en fråga som aldrig ställdes som jag satt o klurade på var: men sen då?

Låt oss säga att kvinnan lyckas med sitt mål och faktiskt kommer upp i sina 450 kilon..
Ja sen då? vad händer sen?
Vad hade hon tänkt göra därefter? När målet väl var uppfyllt så skulle hon väl kanske rent av ställas inför frågor som: var det verkligen värt det? vill jag gå ner i vikt o leva normalt? om någon kommit till skada under hennes mani om viktökning (jag refererar till hennes barns barndom t.ex.)? osv...

Alla har vi drömmar o mål.
Men jag vill råda er alla till att ta en stund o tänka efter VARFÖR ni har era mål. VAD är det som driver dem och vad ska ni göra efter att ni uppnått dem?

Peace


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag har ett liknande mål. Min dröm är att drabbas av ms och förtvina till oigenkännliget och inte kunna gå, torka mig i röven och ta hand om mina barn, än mindre se de växa upp. Det är min dröm. Ungefär som den kvinnan VÄLJER att leva. Jag var också mäkta förfärad igår kväll...

2008-10-16 @ 14:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0