Tungan rätt i mun...

Ja här kommer då en avkräkning som följd på senaste avkräkningen.
För känsliga och pryda läsare så upprepar jag nu följande varningstext:
Detta är MIN blogg, jag skriver vadhelst jag än vill och det är bara till att bita i det sura eller sluta läsa nu.

Är det något jag är allergisk mot (förutom juklappshysterin som råder just nu) så är det anklagelser på anklagelser riktat mot mig.
Jag reder inte ut att behöva stå på mig jämt o ständigt 24/7 bara för att motpartnern skall fortsätta kritisera kaka på kaka.
Det blir ju för fanken pajkastning.

Är det något jag fullkomligt häpnat över denna veckans gång så är det hur vuxna och äldre människor kan bete sig omoget och irrationellt.
Som barn fick man ju alltid inpräntat att vuxna människor var mogna, bråkade aldrig och var alltid sansade för dem visste alltid rätt sak att säga.

Denna bild har ju nötts på under åren men idag försvann den nog fan helt.
Jag skall lära min son annat. Jag skall uppfostra min son till att alltid våga ifrågasätta allt som inte stämmer i hans ögon och att man inte behöver hysa tillit för varje vuxen männsika bara p.g.a. av åldern.

Jag tycker det är skamligt och på gränsen till pinsamt när disskutioner urartar till sandlådenivå - du gjorde si du gjorde så, jag blev skitarg och du började bla bla bla.

Orka lägga ner energi på gamla fjärtar som bara har tunnelseende i sina åsikter - för vet ni vad vuxna människor (ja det inkluderar mig med) Ni är inte allsmäktiga tack vare er ålder, ni står inte över ngn som är yngre och även ni HAR MYCKET KVAR ATT LÄRA.

Tro aldrig att ni är klokare när ngn annan visar sig svag, det är då ni som medmänniskor antigen skall stötta eller pysa men aldrig stjälpa.

Jag har inga problem med att få lära mig ngt av en yngre eller få mina vyer vidgade av ett barn ens en gång, för jag vet med mig att ERFARENHET KOMMER INTE MED ÅLDERN.

Basta.

Därmed stänger jag detta tramsiga och avkräkningen är nu över.
Nu är jag nog fan ett par kilo lättare.

Peace och god fortsättning på er alla!

Kommentarer
Postat av: missmaddis

High five.

2008-12-23 @ 16:54:40
URL: http://missmaddis.com
Postat av: Sofi

Gärna för min del. Knåda på! (Var hos sjukgymnasten idag och efter det kändes det lite lättare!!!)

God Jul din ärlige jävel!

2008-12-23 @ 23:46:56
URL: http://zofi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0