for the record

Okej, vill bara klargöra ett par grejer:
ibland skriver jag i min blogg precis som man gör i en dagbok, dvs jag fullständigt struntar i om ngn läser det, deras reaktioner och möjliga kommentarer.

Ibland måste jag få lov att ventilera, då fågar man sig kanske varför jag gör det i en offentlig blogg. Svaret är enkelt - det är MIN blogg o jag skäms inte för fem öre, dessutom är jag för lat för att plocka fram papper o penna.

En annan sak jag vill betona - bara för att jag är öppen i min blogg betyder inte att ALLT framkommer här, om vi tar T tex så har jag ju knappast pallat skriva allt skit o smått som grämt mig och samlat upp sig, orka hänga ut någon liksom.

Det senaste inlägget var ett ärligt inlägg och JAG ÄR TRÖTT PÅ ATT ANPASSA MIG och framförallt vara PEDAGOGISK OCH DIPLOMATISK med människor som slukar min energi dagligen - ibland måste man sätta stopp.

Det kanske är en "svensk" sak att göra då man ständigt försöker kompromissa och lösa saker, men det är i så fall även en "svensk" sak att göra då man gnäller tyst om ngt som stör en och snackar skit bakom rygg.

Nu är det som så att jag INTE är svensk, jag drar min tydliga gräns när den är nådd och jag pjoskar inte med någon för att uppnå deras samtycke och för det främsta JAG SÄGER TILL KLART O TYDLIGT VAD JAG TYCKER OCH DÖLJER ALDRIG MIN ÅSIKT.
Lets get that thing straight.

Peace


Kommentarer
Postat av: mats

Bra inlägg. Man måste våga säga vad man tycker även om det är tills ens vänner och man vet att de inte har samma åsikt. Så tänker jag med.

2008-12-21 @ 08:18:45
URL: http://matspalats.blogg.se/
Postat av: missmaddis

mats - DU är en hycklare med hänvisning till din kommentar i föregående inlägg.

2008-12-21 @ 09:26:39
URL: http://missmaddis.com
Postat av: mats

Om det är hyckleri att säga vad man tycker så är jag väl det då! Jag vågade kritisera min vän Alma och det har hon gjort med mig ett antal gånger, den senaste inte att förglömma :)

Sånt får man ta eller så får man nöja sig med falska vänner som inte säger sin åsikt.



Sen förstår jag inte varför man ska ta kritik som bara negativt. Är någon av oss perfekt?



Inte jag i alla fall.

2008-12-21 @ 12:52:50
URL: http://matspalats.blogg.se/
Postat av: missmaddis

mtas: jag understryker - till hänvisning av föregående kommentar ffs.

2008-12-21 @ 18:38:33
URL: http://missmaddis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0